De adequate pensioenregeling voor payrollbedrijven

Per 1 januari 2021 dienen alle payroll-bedrijven uit het Stipp-pensioen te gaan en moeten de werknemers aangemeld worden in een alternatieve pensioenregeling. Deze nieuwe regeling dient te voldoen aan de eisen van een adequate pensioenregeling volgens de wet WAB.

Dit alternatief kan op twee manieren worden ingevuld;

1.       Aanmelden in de pensioenregeling van het inlenende bedrijf.

2.       Een eigen pensioenregeling voor het payrollbedrijf, waar alle payrollers onder vallen.

Voor het payrollbedrijf is de tweede optie het eenvoudigst in uitvoering.

Maar waaraan dient de adequate pensioenregeling dan minimaal te voldoen?

–          De regeling bevat minimaal een ouderdoms- en nabestaandenpensioen.

–          Er is geen drempelperiode toegestaan.

–          De werkgeverspremie bedraagt minimaal 14,6% van de pensioengrondslag.

–          Het genoemde percentage wordt jaarlijks herzien.

–          De minimale AOW-franchise is van toepassing. 

Dit klink wellicht technisch, maar wij vertalen dit graag voor je naar een begrijpelijke regeling met eventueel aanvullingen, zodat de payrollers zelf hun pensioen kunnen verbeteren.
Daarbij zorgen wij ook altijd voor een goede uitleg aan je werknemers.

Volgende week drinken we een virtuele koffie met deze klant….

Wij adviseren ook jou graag over een adequate pensioenregeling. Wij kunnen deze onderbrengen bij diverse pensioenuitvoerders met een specifieke brancheoplossing. Neem contact met ons op.

Advies nodig?
Bel of mail ons!

Heb je vragen over bedrijfsverzekeringen, pensioen, hypotheek of andere financiële vraagstukken?

Neem dan direct contact met ons op.
Mail info@klasseadvies.nl